Od około dwóch miesięcy w mojej głowie powstawała gra, jej mechaniki ewoluowały, część zmieniałem, część wyrzucałem, aż doszedłem do momentu, w którym wydało mi się, że wszystko może sprawnie działać. Najpierw wziąłem posiadane już planszówki, wyjąłem mapę z Ryzyka (potrzebna była mi właśnie mapa świata), komponenty z kilku innych planszówek i zacząłem eksperymentować. Utwierdziło minie to w przekonaniu, że pomysł można przekształcić w ciekawą planszówkę, więc zabrałem się za stworzenie porządnej mapy do pierwszych testów. Oto efekty kilku godzin pracy w Inkscape: Zacząłem od jakiejś mapy znalezionej gdzieś w grafice google, potem zmieniłem jej granice, tak by odpowiadały
8

W kolejnym poście z cyklu ciekawych gier flash przedstawię opartą na całkiem ciekawym, a zarazem prostym pomyśle grę. Prócz tego ma jeszcze nieprzeciętną szatę graficzną, co czyni ją jeszcze lepszą. (link do gry na końcu) Panie i Panowie, przedstawiam "Sugar, Sugar". Naszym zadaniem jest

Witam po długiej przerwie. Dzisiaj postaram się opisać kilka popularnych mechanik wykorzystywanych w planszówkach do rozstrzygania starć, pojedynków, bitew.

Przedstawię najpopularniejsze rozwiązania, ich zastosowania i możliwe modyfikacje.

Myślę, że może się to przydać wielu twórcom gier, szczególnie dla kogoś tworzącego grę z elementami walki.

#1. Kości

Możemy wykorzystywać je w rozmaity sposób.
1

Zastanawiając się nad grą o jakieś mógłbym napisać, zacząłem przeglądać ulubione w mojej przeglądarce. Uzbierało się kilkaset linków, po pobieżnym przejrzeniu każdego z nich mój wzrok padł na stronę z grą Jorinapeka. Niewiele myśląc otworzyłem stronkę i rozpocząłem rozgrywkę.

O czym jest Jorinapeka?

Jak nietrudno zauważyć, to abstrakcyjna gra logiczna. Zasady są niesamowicie proste. Możemy kliknąć na kółka tyle razy ile mamy ruchów.
11

Witam. Dziś o grze, którą nie można nazwać rewelacyjną, a może nawet określenie "przeciętna" to dla niej za dużo, jednak jest w niej coś, co powinno zwrócić uwagę twórców gier planszowych...

Ta gra to właściwie karcianka na komputerze! Opiera się na tym, że zagrywamy karty i naszym zadaniem jest doprowadzenie naszego zamku do wielkości 100 lub zniszczenie zamku wroga, wiem proste, ale tak jak wspomniałem w grze nie ma niczego rewelacyjnego.
1

Witam, postanowiłem rozpocząć cykl kilkunastu postów, w których będę opisywał ciekawsze gry flash. Może zainspiruje to niektórych do stworzenia planszówki na podstawie jednej z gier, które będę opisywał? Dzisiaj opiszę High Tea. Gra toczy się w latach 1830-1842, w czasach gdy herbata zaczyna zyskiwać popularność w Wielkiej Brytanii. Wcielamy się w handlarza opium i herbatą, naszym zadaniem jest zarabianie na sprzedaży opium na terenie Chin, a za pozyskane pieniądze kupujemy herbatę, którą ładujemy na statek i przewozimy do Wielkiej Brytanii. Wydaje się proste?

Dziś zaprezentuję kilka gier flashowych, które są dość specyficzne, przez co prawdopodobnie nie mają szansy na spotkanie swojego planszowego odpowiednika. (O 5 innych grach, które mogą okazać się inspirujące pisałem tu). Dlaczego o tym piszę? Coż, jak przed chwilą przeczytałeś, "prawdopodobnie nie znajdą planszowego odpowiednika", oznacza to, że nie jest to wykluczone, tylko po prostu niełatwe. Wydaje mi się, że planszówka stworzona na bazie jednej z tych gier może stać się jedną z najbardziej innowacyjnych i otwierających nowe możliwości w tworzeniu planszówek. Koniec, gadania, oto te gry: N Wcielamy się w wojownika Ninja i pokonujemy
1

Pisanie instrukcji - jedem z najcięższych etapów tworzenia gier planszowych. W dzisiejszym wpisie przedstawię kilka pomocnych rad i wskazówek, które ułatwią wam tą karkołomną czynność. Niektóre z nich znalazłem na innych blogach, nie wszystko wymyśliłem sam. 1. Wzoruj się na najlepszych. Zdanie dość często słyszane, sprawdza się też w planszówkach. Chcesz napisać instrukcję? - najpierw przeczytaj instrukcje gier podobnych do twoich, dobrze by było, żeby były to gry jak najlepsze. Przykładem gry ze znakomicie napisaną instrukcją może być Puerto Rico. - doskonała instrukcja, jedna z najlepszych jakie czytałem. Zawiera dużo przykładów. Wszystko jest bardzo dokładnie wytłumaczone. 2. Przykłady, przykłady i jeszcze raz przykłady. Nie spotkałem jeszcze dobrej instrukcji, która nie zawiera przykładów. Są one bardzo ważne, gdyż pomagają zrozumieć o co nam chodziło. Powinny być proste, jasne i zrozumiałe. Im więcej tym lepiej. 3. Ilustracje. Nie chodzi nam bynajmniej o ilustracje dodające klimatu (choć takie też są mile widziane), ale o takie które pokazują o co chodziło nam w przykładach. Dobrze, gdy
11

Przepraszam, że spóźniłem się z wpisem. Dziś napiszę o tym jak wykonać planszę do naszej gry. Plansza często jest najważniejszym elementem gry. Przedstawię kilka sposobów na jej wykonanie. To jak wykonamy planszę zależy od następujących rzeczy -wielkość -staranność - zależnie od tego czy ma to być prototyp do pierwszych testów, czy będzie to gotowy egzemplarz, który podarujemy naszym znajomym będziemy musieli włożyć mniej lub więcej wysiłku (i pieniędzy też :)) w wykonanie planszy 1. Najprostsza plansza do prototypów. Może służyć do zapisu samego pomysłu. Do wykonania proponuję
2

Końcowy rezultat. Witam. Tak jak pisałem parę dni temu, dzisiejszy post będzie tutorialem, z którego nauczysz się jak wykonać przykładową kartę za pomocą programu Inkscape. Na początku chciałem zrealizować ten post jako videotutorial, ale okazało się, że komputer nie jest w stanie poradzić sobie z video dłuższym niż minuta, więc zamiast tego przeczytacie post bogato ilustrowany skrinami. Materiał był przygotowany, tak żeby zrozumieli go zarówno zaawansowani jak i mniej zdolni. Jeśli jesteś totalnie początkującym w Inkscape (sam byłem nim przez długi czas), polecam ci zapoznać się z tutorialami objaśniającymi podstawy obsługi tego programu. Sam nauczyłem się wiele z tej strony. Jest w języku Polskim i materiał jest dobrze wytłumaczony. Zacznijmy
3
Loading